ارائه خدمات فقط در تهران

تعمیرات در سراسر تهران

جرقه زدن موتور لباسشویی ال جی

سوالی که ذهن بیشتر مصرف کنندگان ماشین لباسشویی ال جی را درگیر کرده است. یکی از مشکلاتی که امکان دارد پس از مشاهده کرن آن دستگاه شکل دچار خرابی شود، جرقه زدن موتور ماشین لباسشویی ال جی می باشد. بعد از مشاهده کردن این مشکل این سوال ذهن شما را درگیر می کند که علت جرقه زدن موتور لباسشویی ال جی چیست. تعمیر لباسشویی ال جی در رابطه با این مشکل چقدر هزینه بر می باشد. در ادامه این مطلب قرار است با جواب تمامی سوالاتی ذهن شما را درگیر کرده است آشنا شوید.

به عنوان یک دستگاه با ساختاری پیچیده و پیشرفته، موتور ماشین لباسشویی به عنوان قلب این دستگاه عمل می‌کند. در صورتی که این بخش عملکرد مناسبی از خود نشان دهد، علاوه بر کارکرد مناسب وسیله، عمر مفید آن نیز بالا می‌رود.

در ادامه، مهم‌ترین دلایل رخ دادن این مشکل ماشین لباسشویی و سایر نکات مهم در این خصوص را که لازم است بدانید برای شما شرح خواهیم داد، پس با تعمیرگاه مجاز همراه باشید.

علت جرقه زدن موتور ماشین لباسشویی ال جی

توجه داشته باشید که جرقه زدن لباسشوی علت‌های مختلفی می‌توانند باعث شوند که ماشین لباسشویی دچار این مشکل شود. با این وجود، در ادامه لیستی از مهم‌ترین و متداول‌ترین این دلایل را مشاهده خواهید کرد:

۱- پوسیدگی و قدیمی بودن سیم‌های داخل لباسشویی

به دلیل گرمایی که درون ماشین لباسشویی جریان دارد، سیم‌های داخل بدنه‌ی دستگاه در اثر گذر زمان فرسوده و پوسیده می‌شوند. علاوه بر این، تسمه‌ها نیز باید در فواصل مشخص تعویض شوند، در غیر این صورت کهنه و یا حتی پاره می‌شوند.

خرابی و پارگی تسمه‌ها و سیم‌هایی که در بدنه‌ء ماشین لباسشویی قرار دارند، علاوه بر ضعیف کردن عملکرد دستگاه و ایجاد سر و صدای زیاد و غیر عادی، می‌توانند باعث جرقه زدن موتور لباسشویی نیز شوند.

۲- رعایت نکردن حجم بار مناسب برای دستگاه

ماشین‌های لباسشویی محدودیت خاصی برای حجم بار لباس و الکتریسیته دارند. اگر هر کدام از این دو رعایت نشود و حجم و فشار بیشتری بر روی موتور دستگاه قرار بگیرد، احتمال نیم سوز شدن یا جرقه زدن آن وجود دارد. دلیل این موضوع هم این است که تعادل اجزای داخلی دستگاه به هم خواهد خورد و وزن اضافه‌ای بر روی موتور دستگاه قرار خواهد گرفت.

۳- خراب شدن بلبرینگ‌های دستگاه

بلبرینگ‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای ماشین لباسشویی هستند که تعویض و تعمیر آن‌ها جزو حساس ترین و سخت‌ترین کارهای تعمیرات است. در صورتی که هر یک از نشانه‌های خرابی یا فرسودگی بلبرینگ‌ها را در لباسشویی خود مشاهده کرده اید سریعا به یک تعمیرکار ماهر اطلاع دهید.

۴- گرمای بیش از حد ماشین لباسشویی

این مورد نیز یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل جرقه زدن موتور لباسشویی است. علت آن هم این است که جدا از ایجاد جرقه در موتور دستگاه، گرم شدن بدنه‌ء ماشین لباسشویی به اجزای دیگر وسیله آسیب خواهد رساند و به فرسوده شدن و کهنه شدن قسمت‌های دیگری مانند سیم‌ها و تسمه‌ها، بلبرینگ‌ها و … سرعت خواهد بخشید.

توجه به این نکات باعث می‌شوند تا به راحتی بتوانید مشکل جرقه زدن موتور لباسشویی خود را حل کنید و از هزینه تراشی‌های اضافه و غیرضروری نیز دوری کنید. با این وجود، بهتر است تا همواره از نظرات تخصصی یک تعمیرکار قابل اعتماد نیز کمک بگیرید تا هیچ گونه مشکل اضافه‌ای به وجود نیاید.

۵- کهنه شدن زغال موتور لباسشویی

زغال‌هایی از جنس کربن در ساخت موتور ماشین لباسشویی به کار می‌روند. این زغال‌ها به صورت مداوم با آرماتور که بخشی متحرک از موتور دستگاه است تماس پیدا می‌کنند تا نیرو را از موتور عبور دهند و به سایر بخش‌ها برسانند. این عمل باعث می‌شود تا این زغال‌های کربنی در اثر گذر زمان دچار سایش و اصطکاک می‌شوند.

این فرسودگی و کهنگی زغال‌ها باعث می‌شود که عملکرد دستگاه مختل شود. مهم ترین نشانه‌های این مشکل نیز جرقه زدن موتور لباسشویی، ایجاد شدن سر و صدای اضافه و نچرخیدن مخزن لباس‌ها است. در اکثر مواقع می‌توان این مشکل را با تعویض زغال‌ها حل کرد تا دیگر جرقه‌ای در کار نباشد‌.

اقدامات لازم در زمان جرقه زدن موتور لباسشویی

در زمانی که متوجه به وجود آمدن چنین مشکلی می‌شوید، پیش از هر چیز باید بدانید که چه اقداماتی باید در چنین موقعیتی باید صورت گیرد تا از حوادث و مشکلات بعدی جلوگیری شود.

معمولا پیشنهاد می‌شود که جدا از جرقه زدن، پس از هر مشکل دیگری که برای موتور یا کمپرسور لباسشویی پیش می‌آید یا هر کدام از علائم نیم سوز شدن موتور لباسشویی که مشاهده شد، وسیله را خاموش کنید و کابل آن را نیز از پریز برق خارج کنید.

جدا شدن ماشین لباسشویی از برق امنیت کار را بالا می‌برد و جلوی بسیاری از خطرات را می‌گیرد. بنابراین، شما با خیال راحت‌تری می‌توانید به بررسی دستگاه و مشکل آن بپردازید.

پس از قطع برق، باید بررسی موتور ماشین لباسشویی و سایر اجزای آن آغاز شود تا منبع مشکل پیدا شود. بهتر است در این مرحله با یک فرد متخصص تماس بگیرید تا جزئیات کار تعمیر لباسشویی با دقت بیشتری انجام شود.

در این مقاله با علت جرقه زدن موتور لباسشویی ال جی آشنا شدیم در صورتی که ماشین لباسشویی شما دچار محتلف شده است می توانید برای تعمیر لباسشویی ال جی به نمایندگی تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید و از خدمات تخصصی ما استفاده نمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه سوت تعمیر

سه سوت تعمیر با به کارگیری تعمیرکاران خبره و داشتن سالها تجربه در خدمت همشهریان تهرانی ، جهت تعمیرات لوازم خانگی میباشد

خواسته ما جلب رضایت شماست

آدرس

سرویس در سراسر تهران

ایمیل

3soottamir@gmail.com

 

تمامی حقوق برای این سایت محفوظ میباشد.

طراحی و پشتیبانی : فرا وی آی پی 

Call Now Button