ارائه خدمات فقط در تهران

تعمیرات در سراسر تهران

وارد نشدن آب به داخل لباسشویی آبسال

باید بدانید که حالت هایی از قبیل وارد نشدن آب به دستگاه ، آهسته پر شدن دستگاه از آب و کافی نبودن میزان آب در دستگاه ، تقریبا همگی به یک مفهوم مشترک اشاره می کنند. البته میزان آب مورد نیاز تا حد زیادی به مدل دستگاه نیز بستگی دارد ، به عنوان مثال ماشین لباسشویی های درب از بالا به میزان آب کمتری برای شستشو نیاز دارند. همان طور که پیش تر اشاره کردیم ، عدم آبگیری توسط دستگاه می تواند بنا به دلایل مختلفی اتفاق بیوفتد. ما در ادامه تمامی این علت ها را به طور کامل توضیح می دهیم تا شما به راحتی بتوانید ایراد دستگاهتان را متوجه شوید و در صورت امکان خودتان ایراد دستگاهتان را بر طرف کنیددر صورتی که از تخصص کافی جهت تعمیر لباسشویی برخوردار نیستید از تعمیرکار متخصص در تعمیرات ماشین لباسشویی آبسال بخواهید دستگاه بررسی کنند.

علت وارد نشدن آب به داخل لباسشویی آبسال:

  • خرابی شیر آب منزل
  • خرابی شیر برقی دستگاه
  • کم بودن فشار آب منزل
  • پاره شدن شلنگ ورودی آب
  • انسداد شلنگ ورودی آب
  • انسداد فیلتر شلنگ ورودی
  • خرابی سوئیچ درب دستگاه
  • خرابی برد الکترونیکی دستگاه
  • خرابی سنسور سطح آب

خرابی شیر آب منزل

برای این که آب وارد ماشین لباسشویی شود، باید در ابتدا شیر آب منزل یا همان شیر آب شهری (یعنی همان شیر آبی که به دستگاه وصل می شود و آب مورد نیاز دستگاه را تامین می کند )، سالم باشد و سپس شیر برقی خود دستگاه ( شیر برقی ماشین لباسشویی که باعث می شود تا آب وارد دستگاه شود ) ، نیز سالم باشد. همچنین در صورتی که شیر آب منزل به طور کامل باز نباشد و یا شیر آسیب دیده باشد ، باید آن را تعویض کنید. همچنین ممکن است که این شیر توسط املاح معدنی مسدود شده باشد ، که در این صورت باید رسوبات توسط یک ابزاری خراشیده شود تا آب بتواند به راحتی منتقل شود و در صورتی که شیر قابل تعمیر نبود ، باید آن را تعویض کنید. همچنین به یاد داشته باشید که برای عملکرد مناسب دستگاه هر دو شیر آب گرم و سرد باید باز باشند، بنابراین برای اطمینان بهتر است تا هر دو شیر آب گرم و سرد را یک بار ببندید و مجدد به طور کامل باز کنید.

خرابی شیر برقی دستگاه

شیر برقی ورودی ممکن است بنا به هر دلیلی خراب شود. در صورت خرابی و شکستگی شیر برقی ورودی ، آب وارد ماشین لباسشویی نمی شود. در این صورت باید شیر برقی تعمیر و یا تعویض شود. برای بررسی شیر برقی دستگاه ، می توانید از یک مولتی متر استفاده کنید. در صورتی که ولتاژی در شیر برقی وجود نداشته باشد ، باید آن را تعویض کنید ، در صورتی که ولتاژی برای اندازه گیری در شیر برقی وجود داشت ، یعنی شیر برقی سالم است و مشکل در قسمت های دیگر است و نیازی به تعویض شیر برقی نیست.

کم بودن فشار آب منزل

اگر آب وارد دستگاه می شود ، اما سرعت وارد شدن آب کمتر از حد عادی است ، این یعنی فشار آب ورودی مشکل دارد و ایراد اصلی از کم بودن فشار آب منزل می باشد. برای این منظور باید ابتدا فشار آب ورودی به دستگاه را بررسی کنید. در صورتی که فشار آب ورودی کم باشد ، پس مشکل پیدا شده و باید مشکلات لوله کشی و یا خرابی پمپ ساختمانتان را حل کنید تا مشکل بر طرف شود. اما در صورتی که فشار آب مناسب باشد ، باید موارد دیگر که در این مقاله گفته شد بررسی شوند.

همچنین در صورتی که فشار آب کم باشد ، آب به کندی وارد دستگاه می شود و تقریبا با حالتی که اصلا آب وارد دستگاه نمی شود ، برابری می کند. و در نتیجه آب مورد نیاز برای شستشو در دستگاه تامین نمی شود و همین امر باعث می شود تا دستگاه به شما بگوید که آب وارد دستگاه نشده است. میزان فشار آب مورد نیاز برای ماشین لباسشویی آبسال باید بین 15 تا 116 PSI باشد. همچنین در صورتی که فیلتر آب کثیف باشد ، ممکن است فشار آب کاهش پیدا کند و در نتیجه آب گیری دستگاه به درستی انجام نشود. برای بررسی میزان فشار آب منزل ، می توانید یکی از شیر های آب منزل ( ترجیحا نزدیک ترین شیر آب به ماشین لباسشویی ) را باز کنید و فشار آب را بررسی کنید.

پاره شدن شلنگ ورودی آب

یکی دیگر از دلایل عدم آبگیری دستگاه ، آسیب دیدگی شلنگ ورودی آب می باشد. شلنگ آب ورودی از جنس پلاستیک می باشند و اندازه ی آن می تواند بین 1 متر تا 3 متر باشد. این شلنگ ، آب را از شیر آب منزل به شیر برقی ماشین لباسشویی منتقل می کنند. در صورتی که شلنگ ورودی آب شل شده باشد ، از جا کنده شده باشد و یا پاره شده باشد ، باعث می شود تا آب وارد دستگاه نشود و در نتیجه آب قبل از وارد شده به دستگاه به بیرون میریزد و همین امر نیز باعث نشت آب بر روی زمین نیز می شود. در نتیجه جهت رفع مشکل ، باید شلنگ ورودی را بررسی کنید و در صورت شل بودن ، باید آن را محکم کنید. همچنین در صورتی که شلنگ ورودی آب سوراخ باشد ، جریان آب به دستگاه کند می شود و در نتیجه ممکن است دستگاه به آرامی از آب پر شود. در نتیجه می توانید شلنگ را تعویض کنید.

انسداد شلنگ ورودی آب

شلنگ ورودی آب می تواند توسط رسوبات آب سخت ، شن ، گل ، اجسام خارجی و… مسدود شود. همچنین ممکن است که شلنگ بر اثر تا خوردگی مسدود شود. در این صورت امکان انتقال آب از شیر ورودی آب به شیر برقی دستگاه امکان پذیر نمی باشد. بنابراین یکی از مواردی که باید در چنین شرایطی بررسی شود ، وضعیت شلنگ آب ورودی می باشد. در صورتی که امکان بر طرف کردن انسداد وجود ندارد و یا در صورت بر طرف کردن انسداد باعث شود تا شلنگ پاره شود ، باید آن را تعویض کنید.

انسداد فیلتر شلنگ ورودی

برای اطمینان از تامین آب مورد نیاز دستگاه و جریان مناسب آب ورودی ، باید تمامی اجزا ، سالم و بدون انسداد باشند. بنابراین در صورتی که فیلتر ورودی آب ، توسط مواد معدنی دچار رسوب شده باشد ، آب وارد دستگاه نمی شود و یا این که آب با فشار بسیار کم و یا به میزان کم وارد دستگاه می شود ، که به هر حال آب مورد نیاز دستگاه تامین نمی شود. در نتیجه نیاز است تا فیلتر ورودی آب بررسی شود و در صورت وجود انسداد ، انسداد بر طرف شود.
برای این منظور باید شلنگ را که در قسمت پشت ماشین لباسشویی قرار دارد ، از دستگاه جدا کنید و فیلتر ها را خارج کنید و قبل از نصب مجدد به خوبی آن ها را تمیز کنید و در صورت عدم امکان ، آن را تعویض کنید. و سپس آن را به جای اصلی خود برگردانید. همچنین به یاد داشته باشید که برای تمیز کردن فیلتر ، باید حتما دستگاه را خاموش کنید و سیم برق دستگاه را بکشید. و با چرخاندن شلنگ منبع آب در خلاف جهت عقربه های ساعت ، ابتدا شلنگ را جدا کنید و سپس فیلتر را با استفاده از انبر دست خارج کنید. همچنین به یاد داشته باشید که اگر به تازگی فیلتر های ورودی را تمیز نکرده اید ، بهتر است تا آن را هرچه سریع تر تمیز کنید.

خرابی سوئیچ درب دستگاه

در صورتی که درب ماشینلباسشویی باز باشد و یا درب به درستی بسته نشده باشد ، دستگاه آب گیری را انجام نمی دهد. سویچ درب در واقع یک سوئیچ ایمنی می باشد که برای جلوگیری از عملکرد مدار موتور هنگام باز شدن درب طراحی شده است. همچنین در برخی مدل های ماشینلباسشویی ، این سوئیچ مدار ، شیر ورودی آب را نیز کنترل می کند. در صورتی که سوئیچ درب خراب باشد ، برق را به شیر ورودی آب انتقال نمی دهد ، در نتیجه آب اجازه ی ورود به دستگاه را نخواهد داشت. در نتیجه اگر سوئیچ درب خراب باشد ، دستگاه به اشتباه فکر می کند که درب باز است و آب گیری انجام نمی شود. برای بررسی سالم بودن یا معیوب بودن سوئیچ درب ، می توانید از یک مولتی متر استفاده کنید. در صورت سالم بودن سوئیچ درب ، مولتی متر باید عدد صفر را نشان دهد ، بنابراین در صورتی که مولتی متر عدد صفر را نشان نداد ، باید سوئیچ درب را تعویض کنید.

خرابی برد الکترونیکی دستگاه

برد الکترونیکی در واقع مغز دستگاه می باشد ، و تمامی عملکرد های دستگاه بر اساس دستورات برد صادر می شود. در صورتی که برد الکترونیک دستگاه خراب باشد ، دستور وارد شدن آب به دستگاه صادر نمی شود و در نتیحه آب وارد دستگاه نمی شود. برد میزان دمای دستگاه و چرخه ی شستشو و میزان سطح آب و فشار آب را کنترل می کند. همچنین تنظیمات دستگاه توسط تایمر یعنی همان پیچ روی دستگاه ، و توسط شما تنظیم می شود ، بنابراین در صورتی که تایمر نیز خراب باشد ، باز هم ممکن است دستور وارد شدن آب صادر نشود. بنابراین ، برد باید توسط یک تکنسین متخصص بررسی شود تا ایراد آن بر طرف شود. برای بررسی برد باید از یک مولتی متر استفاده شود.

خرابی سنسور سطح آب

گاهی اوقات وارد نشدن آب به دستگاه ، می تواند بخاطر خرابی سنسور سطح آب باشد. مداری که شیر ورودی آب را کنترل می کند شامل یک سوئیچ فشار سطح آب می باشد. در واقع سوئیچ سطح آب ، برای جلوگیری از پر شدن بیش از حد آب در ماشینلباسشویی می باشد. در واقع این سوئیچ ، میزان و مقدار آب موجود در دستگاه را کنترل می کند. در صورتی که ایرادی در این سوئیچ وجود داشته باشد ، شیر برقی ورودی آب روشن نمی شود. در نتیجه باید سوئیچ فشار سطح آب بررسی شود. برای بررسی سوئیچ سطح آب باید در پشت دستگاه به دنبال آن بگردید. برای بررسی سالم بودن آن می توانید از یک مولتی متر استفاده کنید. در صورتی که این سوئیچ خراب باشد ، باید آن را تعویض کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه سوت تعمیر

سه سوت تعمیر با به کارگیری تعمیرکاران خبره و داشتن سالها تجربه در خدمت همشهریان تهرانی ، جهت تعمیرات لوازم خانگی میباشد

خواسته ما جلب رضایت شماست

آدرس

سرویس در سراسر تهران

ایمیل

3soottamir@gmail.com

 

تمامی حقوق برای این سایت محفوظ میباشد.

طراحی و پشتیبانی : فرا وی آی پی 

Call Now Button