ارائه خدمات فقط در تهران

تعمیرات در سراسر تهران

باز نشدن درب لباسشویی سامسونگ

گاهی ابن امکان وجود دارد که پس از اتمام شست و شوی لباس‌ها وقتی که می‌خواهید لباس‌ها را از داخل ماشین لباسشویی در بیاورید متوجه شوید که درب ماشین لباسشویی سامسونگ قفل شده و گاهی ممکن است قبل از قراردادن لباس برای شست و شو در ماشین لباس شویی دچار این مشکل شده باشید، در صورتی که با این مشکل در ماشین لباسشویی خود روبرو شده اید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با تعمیر لباسشویی سامسونگ و علت باز نشدن درب لباسشویی سامسونگ آشنا شوید.

باز نشدن درب لباسشویی یکی از اصلی ترین و شایع ترین مشکلاتی که است که برای لباسشویی رخ می‌دهد، توجه داشته باشید که دلایل مختلفی وجود دارد که باعث بروز این مشکل می شود، اما در ادامه این مطلب اصلی ترین دلایل بروز این مشکل را در ماشین لباسشویی سامسونگ بررسی می کنیم.

خرابی میکروسوئیچ

قفل و میکروسوئیچ دو وسیله‌ای هستند که دردرب تمام ماشین‌های لباسشویی وجود دارند و کار آنها بسته نگه داشتن درب و جلوگیری از باز شدن درب در حین کار کردن دستگاه می‌باشد، یکی از دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی، بسته نشدن قطعه قفل و سوئیچ است، در این صورت ماشین لباسشویی به هیچ عنوان کار نخواهد کرد، چرا که ممکن است وسط کار شست و شو درب ماشین باز شود، این اتفاق اغلب به دلیل کهنگی و فرسودگی ماشین لباس شویی و میکروسویئچ رخ می‌دهد.
امروزه با پیشرفت فناوری و تولید ماشین لباسشویی‌های هوشمند در صورت بروز مشکل و خرابی قفل و یا درب، کد ارور مشخصی در صفحهٔ نمایش ماشین لباسشویی ظاهر می‌شود.

ایراد در زبانه قفل درب

وجود مشکل و ایراد در زبانه قفل درب ماشین لباس شویی می‌تواند از دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی یا بسته نشدن درب آن باشد، گاهی ممکن است مونتاژ قفل از کار بیفتد که یا به صورت مکانیکی می‌باشد و یا به صورت برقی، این خرابی باعث می‌شود درب ماشین لباسشویی به درستی بسته نشود و این برای کارکرد ماشین لباسشویی خطا محسوب می‌شود و ماشین لباسشویی کار نمی‌کند بهتر است بدانید مونتاژ قفل‌ها از جنس پلاستیک می‌باشد و در صورت بروز عیب نمی‌توان آن را تعمیر کرد و فقط باید تعویض شود، چنانچه نیاز به تعمیرات ماشین لباسشویی ساسمونگ یا ال جی و… داشتید با ما در ارتباط باشید.

 

خرابی پمپ تخلیه لباسشویی

توجه داشته باشید که سنسور قفل درب ماشین لباسشویی قطعه‌ای بسیارحساس است، اگر پمپ تخلیه ایراد داشته باشد و آب دستگاه خالی نشود و تخلیه به صورت کامل اتفاق نیوفتد، سنسور فعال شده و از باز شدن درب ماشین لباسشویی جلوگیری می‌کند
برای رفع ایراد پمپ می‌توانید، بخش کوچکی که در قسمت پایین لباسشویی قرار دارد را باز کرده و پمپ و فیلتر را که در آنجا تعبیه شده‌اند بررسی کنید، زیرا ممکن است پمپ تخلیه توسط اشیاء کوچک مانند دکمه، گیره، سنجاق، کرک و مو مسدود شده باشد و یا حتی ممکن است که شلنگ تخلیه دچار مشکل شده باشد که از خروج کامل آب جلوگیری کند و سنسور را فعال کرده و مانع باز شدن درب شود.

پوسیدگی لولا و خرابی درب ماشین لباسشویی

در درب تمامی ماشین لباس شویی ها می‌تواند خرابی در دسته یا شکستگی دسته ویا شل شدن دستگیره درب رخ بدهد که دچار آسیب دیدگی‌های متفاوت می‌شود که این‌ها می‌توانند علت باز نشدن در ماشین لباس شویی باشند، همچنین پوسیده شدن و خراب شدن لولای در می‌تواند یکی دیگر از علت‌های باز نشدن درب باشد، باید توجه داشته باشید که تمامی ماشین لباسشویی‌ها دارای زبانه و لولا هستند که وظیفه آنها کمک به قفل و چفت شدن درب است.
برای حل این مشکل باید لولاها را بررسی کنید که کاملاً سالم باشند و همچنین تمام پیچ‌ها سفت بسته شده باشند، اگر تمام این موارد سالم بودند و مشکلی نداشتند از بررسی‌ها بیشتر بدون داشتن تخصص خودداری کنید و آن را به یک تکنیسین بسپارید.

قفل کودک لباسشویی

یکی دیگر از دلایلی که باعث بسته شدن و قفل شدن درب ماشین لباس شویی است، فعال شدن تنظیمات قفل کودک است که برای غیر فعال شدن این تنظیمات می‌توانید به مقاله استفاده از قفل کودک در ماشین لباسشویی مراجعه نمایید.

 

گرفتگی لوله‌های ماشین لباسشویی

گرفتگی در لوله ماشین لباس شویی یکی دیگر از علت‌هایی است که باید به آن توجه کنیم، اگر بعد از اتمام کار و شست وشوی کامل آب لباس شویی بعد از دومین مرتبه هم تخلیه نشد، پیشنهاد می‌شود برای رفع این گرفتگی‌ها مسیر تخلیه ماشین لباسشویی یا فیلترها را بشویید، بیرون آوردن فیلتر از جایش، شستن و قرار دادن فیلترها در جایشان کار نسبتاً حساسی است که بهتراست این کار به تعمیرکاری متخصص و با تجربه سپرده شود.

خرابی برد الکترونیکی

خرابی در قسمت برد الکتریک دستگاه لباس شویی، می‌تواند از دلایل دیگر قفل شدن درب ماشین لباس شویی باشد، برد یکی از مهم‌ترین قطعات الکتریکی در ماشین لباس شویی محسوب می‌شود بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که تعمیر یا تعویض این قطعه را به تعمیرکاران متخصص و حرفه‌ای بسپارید، تا علاوه بر جلوگیری از صدمه آسیب به خودتان، دچار خرابی و آسیب بیشتری در این قطعه نشوید.

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

در این مقاله با علت باز نشدن درب لباسشویی سامسونگ آشنا شدیم در صورتی که هنگام تعمیر لباسشویی سامسونگ در این زمینه و یا زمینه های دیگر دچار مشکل شده اید تنها کافیست با نمایندگی تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید و با استفاده از خدمات تخصصی این نمایندگی مشکل پیش آمده را در ماشین لباسشویی خود برطرف نمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه سوت تعمیر

سه سوت تعمیر با به کارگیری تعمیرکاران خبره و داشتن سالها تجربه در خدمت همشهریان تهرانی ، جهت تعمیرات لوازم خانگی میباشد

خواسته ما جلب رضایت شماست

آدرس

سرویس در سراسر تهران

ایمیل

3soottamir@gmail.com

 

تمامی حقوق برای این سایت محفوظ میباشد.

طراحی و پشتیبانی : فرا وی آی پی 

Call Now Button