ارائه خدمات فقط در تهران

تعمیرات در سراسر تهران

اشتباهات رایج در استفاده از لباسشویی آبسال

ماشین لباسشویی ها امروزه به یکی از کاربردی ترین و پر استفاده ترین لوازم خانگی تبدیل شده اند. توجه داشته باشید که کاربران لباسشویی به صورت مداوم یا چند بار در هفته از این دستگاه استفاده می کنند. اگر چه به نظر می رسد کار کردن با ماشین لباسشویی بسیار ساده می باشد ، اما باید در نظر داشته باشید که بی توجهی به برخی از نشانه ها و قوانین باعث بروز مشکلات مختلف در ماشین لباسشویی آبسال شما می شود. در ادامه این مقاله قرار است به بررسی اشتباهات رایج در استفاده از لباسشویی آبسال بپردازیم.

اشتباهات رایج در استفاده از ماشین لباسشویی آبسال

اشتباهات در ماشین لباسشویی ها به دو دسته تقسیم می شوند، مشکلات پیش پا افتاده و مشکلات تخصصی. توجه داشته باشید که مشکلات پیش پا افتاده به راحتی قابل برطرف کردن می باشند، اما مشکلات تخصصی مشکلاتی می باشند که شاید سلامت دستگاه را به خطر بی اندازند و هزینه های زیادی را بر دوش ما قرار دهند. به همین دلیل در ادامه به برخی از  اشتباهات رایج در استفاده از لباسشویی آبسال اشاره خواهیم کرد.

1. خالی کردن جیب لباس ها، قبل از شست و شو

یکی از بزرگترین اشتباهات رایج در استفاده از لباسشویی آبسال خالی نکردن جیب لباس ها قبل از شست و شو می باشد. توجه داشته باشید که یک جیب پر از مواد اضافی خصوصا وسایلی که میتوانند رنگ یا خراش ایجاد کنند، همچنین نه تنها میتوانند تمام زحمات شما را بر باد دهند، حتی در برخی  مواقع باعث بروز مشکل برای ماشین لباسشویی شما نیز خواهند شد. به عنوان مثال وجود یک شیء تیز در جیب لباس به غیر از این اینکه میتواند باعث پاره شدن لباس شود، به بدنه دیگ لباسشویی نیز آسیب وارد خواهد کرد و باعث ایجاد خراش در آن و تاب برداشتن دیگ میشود. برخی دیگر از وسایلی مثل خودکار، قلم، سکه یا هر چیز دیگر هم میتوانند باعث بروز مشکلات مختلف در ماشین لباسشویی شما شوند.

2. نبستن زیپ لباس ها

یکی دیگر از ساده ترین نکات هنگام شست و شوی لباس ها نبستن زیپ لباس ها می باشد. توجه داشته باشید این امکان وجود دارد که نبستن زیپ لباس باعث مشکل در بدنه این دستگاه و حتی باعث پارگی و سوراخ شدن لباس ها شود. قطعات فلزی و تزیینات لباس مثل چفت لباس زیر میتوانند یکی از دشمنان بد لباس و لباسشویی اشند.

اشتباهات رایج در استفاده از لباسشویی آبسال

3. پر کردن بیش از اندازه دیگ ماشین لباسشویی

پر کردن بیش از حد دیگ ماشین لباسشویی باعث ایجاد فشارپر کردن لباسشویی مصادف است با ایجاد فشار بیش از اندازه به دستگاه که هم میتواند برای لباسها و هم برای خود دستگاه لباسشویی مسئله ساز باشد. زمانی که هیچ جای خالی برای لباسها باقی نمیگذارید، نباید انتظار شستن و تمیز شدن لباسها به شکل مطلوبی را داشته باشید. زمانی که فضای کافی برای گردش لباسها و مخلوط شدن آنها با آب و کف وجود ندارد، مطمئنا لباس آنطور که لازم است پاکیزه نخواهد شد.

پرکردن بیش از اندازه لباسشویی

از طرفی وجود بیش از اندازه لباس در دستگاه میتواند فشار بیش از حد استاندارد را به آن وارد کند، برای مثال سنگین شدن لباسها میتواند باعث آسیب به دیگ لباسشویی و فرسودگی، معیوب شدن و شکستن بلبرینگها یا همان یاتاقانهای متصل به دیگ شود. وزن زیاد لباسها همچنین میتواند به موتور لباسشویی نیز آسیب وارد کند و احتمالا از شنیدن اینکه سایر قطعات لباسشویی مثل سنسورها هم از این آسیب در امان نخواهند بود، احساس ناامیدی خواهید کرد.
علاوه بر تمامی این موارد یک لباسشویی میتواند مصرف برق بیش از اندازه را بالا ببرد. پس فقط در صورت نیاز و نه صرفا برای پر کردن دستگاه، لباسهای خود را بشویید و در مواقعی که احساس میکنید لباسها بیش از اندازه هستند، در دو یا چند مرتبه آنها را درون دستگاه لباسشویی بریزید.

4. لباسهای بسیار کثیف را درون لباسشویی قرار دهید.

یکی دیگر از کارهایی که میتواند به لباسشویی شما آسیب وارد کند، شستن کفش و لباسهای بسیار کثیف است. وجود شن و ماسه در کفش و گل و لای یا مواد اشتعال زا در لباس علاوه بر این که باعث میشوند که لباسها به طور صحیح شسته نشوند، باعث جمع شدن کثیفی در منافذ لباسشویی شده و به مرور باعث آسیب به این دستگاه خواهند شد.

5. لباسشویی را تمیز نکنید.

یکی از بدترین تفکرات درباره لباسشویی این موضوع به نظر میرسد که چون این دستگاه مسئول شستشو است و به طور مداوم با مواد شوینده در تماس، پس نیازی به پاکسازی ندارد. یکی از مواردی که میتواند باعث آسیب لباسشویی شود، وجود کرک با پرزهای لباس است که پاک کردن آنها از داخل دستگاه نادیده گرفته میشود. اگر دوست ندارید عمر دستگاه خود را کوتاه کنید، باید به صورت مداوم و حداقل هر چند وقت یکبار آن را تمیز کنید.
برای جلوگیری از ایجاد بوی بد لباسشویی و بهتر کار کردن آن نیز لازم است این دستگاه را تمیز کنید و از طرف دیگر باز کردن فیلترها هم جزو مواردی محسوب میشود که شما باید هنگام پاک کردن و ضدعفونی لباسشویی به آن توجه داشته باشید.

اشتباهات رایج در استفاده از لباسشویی آبسال
6. از مواد شوینده بیش از حد نیاز استفاده کنید.

این تصور که ریختن مواد و پودرهای شوینده میتوانند منجر به پاک شدن بهتر لباسها شود، همیشه هم درست نیست. افزودن بیش از حد مواد شوینده میتواند لجنهای اضافی ایجاد کند که این کار باعث میشود لباسها به طور کامل آبکشی نشوند و باقیمانده چسبندهای را ایجاد کنند که باعث جذب بیشتر آلودگی، گرد و غبار و باکتریها در لباس میشود.

از مواد شوینده بیش از حد استفاده نکنید

از طرفی رعایت نکردن میزان استاندارد شوینده میتواند به دستگاه نیز آسیب وارد کند؛ بنابراین برای شستن لباسها حتما به مقدار توصیه شده توجه داشته باشید.

7. دستگاه لباسشویی تراز نباشد.

اگر احساس میکنید هنگام شستشوی لباسها، لباسشویی با لرزش و تکان خوردن همراه است، گزینههای زیادی را باید مورد بررسی قرار دهید. یکی از این گزینه ها تراز نبودن آن است که اگر به صورت طولانی باشد میتواند آسیب های جدی را به سلامت دستگاه وارد کند و فضای داخلی آن را معیوب کند. از طرفی عدم توجه به تراز نبودن باعث میشود که بدنه و کف لباسشویی هم دچار آسیب شود. برای تراز کردن حتما از یک ابزار مناسب استفاده کنید و در آخر مطمئن شوید که دستگاه لباسشویی هنگام کار لرزش ندارد.

8. درب جلو لباسشویی را پس از شستشو ببندید.

ماشینهای لباسشویی اتوماتیک که درب جلو دارند به دلیل محبوس شدن رطوبت و باکتری در اطراف درب، دچار بوی نامطلوب و ایجاد کپک میشوند. به همین دلیل نیاز است پس از هر بار شستشو لباس، درب دستگاه را باز بگذارید تا محل مورد نظر خشک شود؛ سپس میتوانید پس از چند ساعت آن را ببندید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه سوت تعمیر

سه سوت تعمیر با به کارگیری تعمیرکاران خبره و داشتن سالها تجربه در خدمت همشهریان تهرانی ، جهت تعمیرات لوازم خانگی میباشد

خواسته ما جلب رضایت شماست

آدرس

سرویس در سراسر تهران

ایمیل

3soottamir@gmail.com

 

تمامی حقوق برای این سایت محفوظ میباشد.

طراحی و پشتیبانی : فرا وی آی پی 

Call Now Button